Historik

Det började med att sex personer gärna ville börja spela badminton i Onsala. För att få någon tid i en hall var de tvungna att bilda en klubb. Klubben bildades 1972 under namnet Badmintonklubben Siken (4 av medlemmarna bodde då på Sikens Gård). Namnet ändrades sedan till Onsala badmintonklubb.

Just nu…

Klubben har sedan starten utvecklats och erbjuder bra träningsmöjligheter. Vi är nu ca 100 aktiva medlemmar som har roligt tillsammans, på träningar och tävlingar. Vi har träning för såväl ung som gammal, tävlingssugen eller motionsspelare. Vår hemmaarena är Rydethallen i Onsala.

Drogpolicy

Klicka här för att komma till Onsala Badmintons drogpolicy.

Vägbeskrivning

Rydethallen

Från avfart nr 59 på E6 söderut från Göteborg kör mot Onsala ca 8 km. Vid Onsala kyrka och rondellen håller ni vänster mot Gottskär. Vid nästa T-korsning sväng höger mot Mariedal och efter ca 1 km tag vänster vid skylt Rydets fritidsanläggning.

Kaparhallen (Kaparskolan)

Från avfart nr 59 på E6 söderut från Göteborg kör mot Onsala ca 8 km. Vid Onsala kyrka och rondellen tar ni första höger och kör ett par hundra meter. På vänster sida har ni Kapareskolan.